Charlas do SEPRONA

Esta semana tivemos a visita dun axente forestal da garda civil do SEPRONA.

Dentro do proxecto Voz natura “Co monte na man” no que estamos inmersos, tiñamos programada dende principio de curso unha charla dun axente encargado de coidar o medio ambiente en xeral e os nosos montes en particular. Óscar chegou todo equipado para poñernos ao tanto da importancia do seu traballo. Case non lle deixamos facer a súa exposición coa cantidade de preguntas que lle fixemos. De seguido púxonos un vídeos e moitas fotos de gran importancia.

Todo o seu traballo nos resultou moi interesante e emocionate, dende a extinción de incendios ata o procura dos “malos” que tiran lixo nos montes, verten residuos aos ríos, maltratan animais, fan construccións ilegais e incendian os montes sen contemplación.

Tomamos nota de todo e tentaremos poñelo en práctica para entre todos facer do noso monto, do noso campo o mellor.

Grazas Óscar!! …e ata a vindeira!!

Aprendendo a plantar no Pico Sacro

O pasado venres alá fomos de plantación ao emblemático Pico Sacro no marco do proxecto de Voz natura que este ano estamos desenvolvendo sobre o coidado e conservación dos nosos queridos montes e que ten por título: “O monte na man”.

Nesta nova aventura, o noso alumnado acompañado polo personal do Distrito 3 de Ordes, entre os que se atopan Santiago Neira, veciño da escola de S Xián, máis coñecido como Chago e que tanto nos leva axudado neste proxecto e nos de anos anteriores, sempre disposto a botar unha man e dar o mellor de sí para todo o que necesitamos en cuestións mediambientais. Tampouco faltou Diego Munín, papá da nosa Ángela de Sergude, gran colaborador tamén e sempre voluntarioso para todo o que necesitamos. Con eles un gran equipo fixo posible unha xornada na que o respecto e coidado polo noso quedou patente. Ogallá nun futuro estos nenos e nenas sexan os primeiros en coidar o seu entorno dándolle importancia as especies autóctonas, aprendendo a plantar e coñecendo o porque das cousas, sen esquecer que un día foron investidos cortalumes e axudantes de este equipazo que conforman o Distrito 3.

De seguido amosámosvos un resumo do moito que traballamos e desfrutamos.

embedded by Embedded Video

O verdadeiro proceso dos cereais nas nosas mans

Xa non nos chega a horta da escola para sementar, así que onte marchamos á casa dun veciño, o Sr Pereira, un tío-avó de dous nenos da escola, que moi amablemente abriu as portas da súa eira e puxo á nosa disposición un terreno para sementar diferentes cereais: trigo, cebada, avea e centeo. Tamén queríamos sementar millo pero investigando descubrimos que aínda non era o tempo. Deste xeito coas botas nos pés e a s mans preparadas, fixemos un gran traballo.

En vindeiros días, visitaremos ao sr. Pereira e de paso miraremos como vai todo e si hai que quitar algunha herba mala. De cara ao verán faremos a sega, os monllos, a malla, limparemos os cereais e finalmente levaremos os cereais ao muíño para moer todo e posteriormente levalo á panadería e facer o pan e finalmente disfrutaremos entre todas as familias como sempre se fixo no noso campo.

A voltas coas legumes

Botamos man do libro que fixeramos o ano que traballamos as legumes para buscar a información de se podiamos sementalas neste tempo ou había que esperar e finalmente quedamos coas gañas xa que aínda é moi cedo… a seguir esperando pero non de brazos cruzados.

Mans á obra: sementeira+reciclaxe

Seguimos coa nosa sementeira e nesta ocasión tocou combinala coa reciclaxe que tan importante é para o medio ambiente en xeral e para os nosos montes en particular. Deste xeito, reciclamos material para poder levala a cabo. Porén, aproveitamos garrafas de 5 litros, fixémoslle un buratiño, sementamos nelas, regamos e ata fixemos traballos de lectoescritura para que lembremos o que sementamos en cada garrafa. Isto pónse moi interesante e senón estade atentos que se o tempo o permite, para a vindeira semana temos un gran traballo para facer.

Comeza a sementeira!!

Xa estamos en xaneiro e comeza a época de sementeira. Por iso, trouxemos diferentes sementes que imos plantar. Nesta ocasión analizamos os cereais e aproveitamos as sementes que temos na escola para identificar cada unha co nome coa que a coñecemos e de paso favorecer a lectoescritura e a comprensión lectora. Así de lucidos quedaron os nosos traballos.

En Sergude comenzamos coa investigación sobre árbores da nosa contorna, dentro do proxecto de centro “Co monte na man”.
Coa chegada das primeiras ideas e información, Anxo ofreceunos a posibilidade de que nos visitaste o seu primo Fer, xa que el é un experto en bonsais. Así que veu e explicounos cousas sobre eles: cómo se fan, que coidados necesitan, onde viven, que características teñen… Falounos das árbores en xeral, e dos bonsais en particular.
Tiñamos unha lista de preguntas para facerlle (xa que non sabíamos nada de nada de bonsais), e fomos respondendo a todas as preguntas e anotando outra información que nos foi dando!
Comprobamos tamén cales de nós valeríamos para bonsai, xa que non deben pasar de 1 metro.
Falounos dos concursos de bonsais nos que participa, e da súa experiencia no Xapón aprendendo a coidalos de xaponeses moi moi expertos! (cómo non, deixamos unha estrela no mapamundi en Xapón, para recordar onde estivo el e de onde con originarios os bonsais). E como colofón, agasallounos con un olmo chino!!!!!! Quedamos mais que agradecidos/as, co firme compromiso de coidalo e por suposto convidándoo a volver cando queira!!!!
Moitas gracias por este obradoiro tan interesante Fer!!!

embedded by Embedded Video

As mochilas temáticas emprenden a súa viaxe ás escolas!!

Esta semana chegaron ás nosas escolas as mochilas temáticas do proxecto Voz natura do presente curso: “O monte na man”. Deste xeito, continuamos coa nosa horta e presentándovos os nosos traballos medioambientais.

As Apps no mediambiente!!

Botamos a andar un proxecto con varias partes: en primeiro lugar buscamos información, fixemos unha posta en común e aprendemos a usar apps, en concreto: plant@net e códigos QR. A primeira axúdanos a identificar árbores, follas, froitos… e cos código QR, engadindo información ou claquera outro enlace de interese co que traballar…neste caso, o castiñeiro do patio da escola.

Reutilizando

Para poder reducir que mellor que reutilizar. Nesta ocasión reutilizamos tapóns, fotocopias e papel de embalaxe de paquetes de mensaxería.