Modificamos o noso logo!!!

avatar Escrito por brandongroba
7 de Novembro de 2016 a las 14:13h

 

O logotipo da nosa empresa fictícea paTEAndo foi modificado polo noso artista David Valverde. Un gran traballo!

 

paTEAndo¡ O comezo de algo grande.

avatar Escrito por brandongroba
7 de Novembro de 2016 a las 14:07h

 

Ola a todos, dende o último post xa adiantamos moito traballo. Xa nos dividimos os contidos e o traballo para facer, como os folletos e a carta para enviarlla ao CPR Santiago Apóstol. Ademáis estamos  a piques de subir contidos de paTEAndo, como imaxes e demáis, a Facebook. A semana pasada saímos por segunda vez ao río Tea para ver onde explicaríamos os contidos.

 

Alumnos de 4º de ESO presentan o seu proxecto paTEAndo

avatar Escrito por brandongroba
6 de Outubro de 2016 a las 21:11h

Escrito por Aída Domínguez e Brandon Groba en representación dos alumnos de Bioloxía de 4º de ESO:

Ola rapaces e rapazas, tanto do Santiago Apóstol coma doutras partes do mundo. Somos os alumnos de 4º A da ESO e acabamos de empezar o noso proxecto: levaremos ós alumnos de 3º, 4º, 5º e 6º de primaria a dar unha volta polo río Tea mentras lles explicamos uns conceptos sobre o ecosistema. O noso proxecto consiste en crear unha hipotética empresa que oferte servizos de divulgación científico-ecolóxica relacionados coa nosa contorna: o río Tea. Chamámola PaTEAndo. Este é o noso logotipo.

Curso 16_17

avatar Escrito por Nando Cameselle
3 de Outubro de 2016 a las 21:50h

Ola a todos/as.

Xa estamos aquí, dispostos a traballar arreo.

A vida ábrese paso a pesar de nós.

 

Parabéns e felices vacacións

avatar Escrito por Nando Cameselle
17 de Xuño de 2016 a las 10:27h

Remata o curso escolar 15_16 e compre recoñecer o bo facer en primeiro lugar dos centros premiados nas distintas modalidades no Concurso Voz Natura; (sodes e seredes un referente para nós no futuro).

En segundo lugar,  a todos os alumnos (especialmente aos do noso centro) por terse implicado en todas e cada unha das actividades; e como non pode ser doutro xeito, aos profesores e profesoras, mestres e mestras que orientan e fornecen de hábitos e valores na Ed. Ambiental.

Finalmente, pero non menos importante, noraboa a toda a equipa de Voza Natura. Sen vós sería imposible esta aventura no noso quefacer diario.

Noraboa e grazas a todos. Seguiremos traballando.

“Arbolappeando”

avatar Escrito por Yohanna Lemos
12 de Maio de 2016 a las 16:40h

Ademais dunha evidente utilidade lúdica os dispositivos móbiles, como tablets, smartphones, etc., poden resultar unha divertida ferramenta educativa. No panorama actual no que os rapaces empregan as novas tecnoloxías con fins fundamentalmente comunicativos, recreativos e baleiros de contidos parecéunos idóneo o emprego duna aplicación TIC para levar a cabo unha actividade formativa relacionada coas plantas e a contorna natural que nos rodea.

ARBOLAPP é unha aplicación gratuita baseada na investigación do Real Jardín Botánico do CSIC, que mediante a cribaxe de características morfolóxicas (follas, froitos, tronco,…) permite profundizar no coñecemento de distintas especies arbóreas e na súa axeitada identificación.

Aproveitando este recurso, e a partir de fichas con imaxes de distintas especies vexetáis, os alumnos/as de 1º de ESO levaron a cabo na aula a identificación precisa dalgunhas das árbores silvestres máis representativas da paisaxe da súa vila. De forma dinámica e grazas ao sinxelo manexo da aplicación puideron ir avanzando nesta “clave virtual” para chegar a diferenciar as árbores  que se lles mostraban nas imaxes.

Foi unha experiencia moi entretida e útil que repetiremos, fora da aula, en próximas excursións á natureza, cuando o tempo o permita, posto que a aplicación funciona de forma autónoma sen necesidade de estar conectada a Internet.

 

Podes ver mais fotos desta actividade premendo aquí.

Avaliamos a calidade da auga do Tea

avatar Escrito por Yohanna Lemos
6 de Maio de 2016 a las 16:44h

Por fin a chuvia deunos unha tregua e os alumnos de 2º de ESO puideron levar a cabo unha das actividades máis interesantes incluídas no noso Proxecto de Educación Ambiental: o estudo da calidade das augas do Tea, o seu paso pola Moscadeira.

O obxectivo era valorar o nivel de contaminación esa zona do río Tea mediante a avalición cualitativa de macroinvertebrados bentónicos. Para elo ademais de valorar parámetros como a turbidez da auga, a cantidade de osíxeno disolto ou o pH, realizaron mostraxes no leito fluvial. A finalidad era obter mostras da poboación de macroinvertebrados que viven neste ecosistema para emplegalos como bioindicadores, xa que existe unha relación directa entre o tipo de macroinvertebrados presentes e a calidade da auga. Algúns destes “animaliños” só son capaces de vivir en augas moi limpas, polo que a súa presenza indicará que as augas son de alta calidade. Pola contra, hai certos macroinvertebrados que toleran niveis altos de contaminación.

 

Una vez obtidas as mostras foron trasladadas ao centro onde levamos a cabo a identificación e cuantificación das mesmas. A avaliación do tipo de macroinvertebrados presentes nas mostras permitíunos determinar que o nivel de calidade das aguas do Tea nesta localización é moderada.

Para os rapaces e rapazas esta actividade resultou entretida e mi didáctica. Ademais de aprender dunha forma práctica e amena, nesta ocasión fíxose literal o de que os alumn@s “empapáronse de ciencia”.

Os resultados desta actividade, e a súa relevanza para a Vila de Ponteareas motivaron a sua presentación na Semana das Ciencias organizada polo Concello desta localidade do 18 ao 23 de Abril.

Foron moitos os visitantes que se achegaron  ao noso “stand” para coñecer de primeira man o estudo e recibir detaiadas explicacións da da actividade por parte dos nosos alumn@s, que sentíronse auténticos cientifica@os por un día.

 

Para ver mais fotos da realización do estudo preme aquí.

Para ver mais fotos da presentación do estudo na Semana das Ciencias preme aquí.

Dando exemplo de Educación Ambiental: Limpeza na beira do río

avatar Escrito por Yohanna Lemos
6 de Maio de 2016 a las 15:01h

Como xa ben sendo tradición, dende fai 18 anos, os alumnos de 2º de ESO realizaron unha saída á Moscadeira para levar a cabo unha labor exemplarizante: a limpeza dun tramo do río Tea en Ponteareas.

Ataviados con luvas, sacos, carretas e, sobre todo, conscientes da importancia de loitar frente ao deterioro do medio natural, alumnos e profesores traballaron con entusiasmo recollendo diferentes tipos de refugallos que contaminaban a zona. Plásticos, latas de refresco, teas, redes, vidros, e ata unha xardiñeira cerámica e restos un inodoro foron parte do lixo recollido. A cantidade de desperdicios atopada sorprendeu aos alumnos e resultou a mostra evidente da “presión” que a actividade humana está a exercer nos sistemas fluviais.

Foi unha xornada moi educativa na que os alumnos sentíronse axentes activos na protección e o respecto polo noso planeta, e na que se convenceron de que todos podemos levar a cabo accións para frear o seu deterioro.

Para ver o álbume completo preme aquí.

 

A voltas coas casas bioclimáticas

avatar Escrito por Nando Cameselle
2 de Maio de 2016 a las 10:51h

Os proxectos dos alumnos de 3º de ESO relacionados coas casas bioclimáticas xa están rematados. Pero había que ir máis lonxe, e un grupiño deles decidiu presentarse ao I Premio Nacional de Iniciación a la Investigación Tecnológica”. Javier Abalde, Saúl Álvarez, Sergio Araujo e Ernesto Rodríguez foron quen de darlle un toque extra a súa maqueta; así o resumen:

“Ser conscientes dos factores que poden influir na eficiencia enerxética das casas nas que vivimos resulta un tanto difícil. Para poder aprender, e á vez ensinar aos nosos compañeiros de forma máis atractiva e intuitiva cómo podemos mellorar a eficiencia enerxética das casas, decidimos realizar unha maqueta. En esencia, o noso proxecto consiste na construción de dita maqueta que presenta algunhas das características típicas nas que se basea a arquitectura bioclimática. Realizamos el siguiente vídeo onde se pode apreciar o noso traballo”

Pero non remata aí a cousa: tiveron que redactar e deseñar un documento onde se recolle toda a información, que elaborar un holograma, que descargar e programar un asistente virtual,…

Noraboa polo voso entusiasmo e pola vosa autonomía (a isto os pedagogos seica lle chaman “aprender a aprender” ).Pois o dito, un exemplo  de boas prácticas no estudo para o resto de compañeiros.

 

Datos sobre o desxeo no polo norte

avatar Escrito por Nando Cameselle
19 de Marzo de 2016 a las 22:48h

Hoxe puidemos colaborar na concienciación contra o cambio climático apagando os nosos aparellos eléctricos: a hora do planeta.

Visualizade o seguinte estudo (en 30 segundos) e pensade por vós mesmos.

http://svs.gsfc.nasa.gov/cgi-bin/details.cgi?aid=4435

É momento da acción.

 

 

 

 

ojd