Desenvolvemento sostible

Un concepto abstracto?, complexo.

Un vídeo, cuidado é dunha compañía que está  facer publicidade.

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Entrevista ao doutor Angel Carracedo

O profesor Angel Carrecedo veu ao colexio Jaime Balmes a dar unha charla sobre a súa actividade en xenética. Foi entrevistado por un grupo de alumnos de 1º de ESO, aquí deixo o vídeo da entrevista (Novembro de 2018).

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Un paxaro na escola

Entrou un paxaro na escola con gañas de aprender, non sabía ler, aprendeu a ler.

Entrou despistado e non encontraba a saída,  axúdámolo a sair.

Unha pregunta, de que especie se trata?

Sinala o nome común en castelán e galego nos comentarios. Haberá premio.

Podes buscar no enlace a sociedade española de ornitoloxía SEO.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Día das letras galegas 2018

Los Tamara, cantando o gran Pucho Boedo, O vello e o sapo.

Baseada no poema de Manuel Curros Enríquez.

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

O vello e o sapo
Da aldea lonxana fumegan as tellas;
detrás dos petoutos vai póndose o sol;
retornan prós eidos coa noite as ovellas
tiscando nas beiras o céspede mol.

Un vello, arrimado nun pao de sanguiño,
o monte atravesa de cara ó pinar.
Vai canso; unha pedra topóu no camiño
e nela sentóuse pra folgos tomar.

-¡Ai! -dixo-, ¡qué triste!
¡qué triste eu estóu!
I on sapo, que oía,
repuso: -¡Cro, cro!

¡Ás ánemas tocan! … Tal noite como ésta
queimóuseme a casa, morréume a muller;
ardéume a xugada na corte, i a besta,
na terra a semente botóuse a perder.

Vendín prós trabucos bacelos e hortas
e vou polo mundo de entón a pedir;
mais cando non topo pechadas as portas
os cans sáienme a elas e fanme fuxir.

– Canta, sapo, canta;
tí i eu ¡somos dous! … –
I o sapo choroso,
cantaba: -¡Cro, cro!

Soliños estamos entrambos na terra.
mais nela un buraco tí alcontras i eu non;
a ti non te morden os ventos da serra,
i a min as entranas i os ósos me rón.

Tí, nado nos montes, nos montes esperas,
de cote cantando, teu térmeno ver;
eu, nado entre os homes, dormendo entre as feras,
e morte non hacho, si quero morrer.

-Xa tocan … Recemos,
¡que dicen que hai Dios! …-
El reza, i o sapo
cantaba: -¡Cro, cro!

A noite cerraba, i o raio da lúa
nas lívidas cumes comenza a brillar;
curisco que tolle nos álbores brúa
i escóitase ó lexos o lobo oubear.

O probe do vello cos anos cangado
erguéuse da pedra i o pau recadóu;
viróu para os ceos o puño pechado,
e cara ós touzales rosmando marchóu …

Cos ollos seguíndoo
na escura estensión,
o sapo quedouse
cantando: ¡Cro, cro!.

Día internacional da Auga

Album de fotos, pincha na foto:

Ver enlace da prensa:

Los alumnos del Jaime Balmes se convierten en guardianes del agua

 

Compost de lombríz con Peppa Pig

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Funcionamento da nosa incubadora

A casa comercial da incubadora que mercamos para as actividades de Voz Natura ten un vídeo que explica o funcionamento. No colexio temos o modelo ET-24, de 24 ovos.

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Fiera do medioevo no colexio Jaime Balmes

Estamos reivindicando a ruta Xacobea do Portus Apostoli, de Noia a Compostela

O proxecto do colexio Totum Bonun lévase a cabo en varias fases, a primeira en decembro ver artigo de “La voz de Galicia”

El Jaime Balmes pisó el pasado noiés

Ver Album de fotos de decembro

A segunda en marzo:

Pincha aquí para ver o album de fotos feito por “la Voz de Galicia”.

Ver album de fotos de Marzo.

Pincha no enlace  ao titular:

El centro educativo Jaime Balmes viajó a los orígenes de Noia

Como traballamos?

Primera fase, decembro 2017.

Fase Previa: en decembro levamos a cabo un proxecto de comprensión, cambiou o horario e a maneira de traballar. Pedimos aos alumnos que organizasen grupos de 4-6 alumnos, e que leven para a casa o material (libros, cadernos) que non van precisar e que traian firmada a autorización para empregar o móbil.

  1.   Acontecemento inicial:  os alumnos atoparon na porta do edificio, polos corredores e na aula imaxes e preguntas que serviron de fíos condutores.
  2.   Charla: baixamos a Noia,  ao Coliseo Noela para asistir a unha charla sobre aspectos relacionados co pasado medieval de Noia. Polos profesores Xerardo Agrafoxo, Pedro García Vidal e o fotógrafo Suso Xogaina.
  3.   Visita: cada grupo-clase realizaron unha  ruta pola vila, visitando os distintos puntos nos que atopar as pegadas do noso pasado medieval:

A ponte de Traba.

Porta do Hospital de Afora.(Concello)

Hospital de Adentro.

Pazo Dacosta.

Casa da Xouba.

Pazo do Forno do Rato.

Igrexa de San Martiño de Noia e Fortaleza do Tapal.

Santa Mª a Nova e as laudas gremiais.

 

  1.   Busca de información: de volta na aula, cos miniportátiles e o material impreso dispoñible (posibilidade de organizar unha biblioteca na aula de atención), os alumnos buscan a información que van empregar no seu produto. Cada profesor vai pasando polas aulas que lle corresponden segundo o seu horario, servindo como guías nesta tarefa.

5.   Elaboración do produto: os alumnos elaboraron o seu produto.

 

Pirograbado de nomes de árbores

Toca labor de restauración das tablillas cos nomes das árbores.

Despois de recollelas, desmontalas e lixalas pasamos o pirógrafo.

Traballo realizado por alumnos de 3º de ESO, ver vídeo:

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

 

 

ECLOSIÓN

O nacemento. Do ovo á galiña.

Dun galo que copulou cunha galiña, dos ovos naceron os pitos.

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt