APRENDEMOS SOBRE ALIMENTACIÓN

O alumnado de 3º de ESO está a traballar no deseño dunha dieta equilibrada. Aquí temos algúns datos para axudar nesa materia.

1.- QUE SABES?

2.- IMOS APRENDER

 A PIRÁMIDE ALIMENTICIA

A pirámide alimenticia é unha guía xeral para que as persoas poidan escoller unha dieta saudable. Trátase dunha orientación sobre como debe ser unha dieta sa e equilibrada, que envolve cantidade e tipos de alimentos moitas veces vólvese difícil e pouco práctica para a maioría de persoas. Un menú equilibrado debe conter, diariamente, preto de 55% de carbohidratos, 30% de graxas e 15% de proteínas e vitaminas, minerais e fibras. Para asegurarse de que todos estes nutrientes estean presentes na dieta diaria, faise uso específico de porcións diarias de alimentos que conforman a pirámide alimenticia.

Os obxectivos principais da pirámide alimenticia son a inxesta de alimentos máis variados, unha menor inxesta de graxas saturadas e colesterol, comer máis froitas, vexetais e grans, así, como a inxesta moderada de azucre, sal e alcol. O exercicio físico recoméndase co fin da perda ou o mantemento do peso como tamén, a prevención de enfermidades como a diabetes, a hipertensión, a osteoporose ou os problemas cardiovasculares.

A adopción da pirámide alimenticia está destinada a mostrar de maneira clara e obxectiva as necesidades de calorías e nutrientes da poboación utilizando os seus alimentos habituais, facendo así que sexa fácil, práctica e flexible. A recomendación dos nutrientes pode variar entre poboacións e por tanto é necesario que exista un axuste sobre os alimentos dependendo da rexión ou país que se habite.

Con este propósito, a pirámide adoita organizarse en distintos grupos onde os alimentos son distribuídos xeralmente en catro niveles. Cada grupo de alimentos proporciona algúns nutrientes, pero non todos os que o organismo necesita; ningún grupo é máis importante que outro. Para o bo funcionamento do corpo é necesario que os alimentos de todos os grupos formen parte da dieta. O número de porcións de cada grupo recomendadas para un individuo depende do seu requirimento de enerxía que está relacionado coa idade, peso, altura e actividade física. A partir dos valores de cada porción, o individuo pode organizar o seu plan alimenticio. Dependendo das porcións consumidas, o número de calorías pode variar de 1600 a 2400 calorías.

Grupo 1: base da pirámide consiste en alimentos ricos en carbohidratos. Os hidratos carbono en forma de glicosa, fructosa, sacarosa, maltosa, lactosa, almidón, entre outros son a principal fonte de enerxía para o corpo. A glicosa é esencial para manter a integridade funcional do tecido nervioso e, en circunstancias normais, a única fonte de enerxía para o cerebro. A presenza de carbohidratos é necesaria para o metabolismo normal das graxas. Recoméndase o consumo de 6 a 11 porcións diarias. Exemplos de alimentos neste grupo: unha porción de pan, cereais e masas, arroz, che ou macarrones cocidos.

Grupo 2: vexetais e verduras ricos en vitaminas, minerais e fibra. Dispoñen de nutrientes esenciais para moitas funcións do corpo, como, por exemplo, as reaccións metabólicas. É preferible o consumo de verduras de folla escura como brócoli, cenoria, cabaza ou remolacha. Consumir de 3 a 5 porcións ao día.

Grupo 3: As froitas son boas fontes de vitaminas, minerais e fibra, sobre todo cando se consomen de maneira natural. Igualmente, posúen nutrientes básicos para moitas funcións do organismo. Consumir de 2 a 4 porcións ao día.

Grupo 4: carnes, ovos e legumes como frijoles, lentellas, chícharos, garavanzos e soya e as noces e as castañas conforman este grupo. Son necesarios para a construción e mantemento dos tecidos do corpo, a formación de encimas, hormonas e diversos fluídos corporais e secreciones así como a preservación do sistema inmunológico. Inclúe alimentos ricos en proteínas, vitamina B12 e minerais como o zinc e o ferro. Consumir de 2 a 3 porcións ao día.

Grupo 5: Leite e produtos lácteos: son os maiores provedores de calcio, un mineral que intervén na formación de ósos e dentes, a contracción muscular e a acción do sistema nervioso. As fontes de proteínas son tamén boas. Consumir de 2 a 3 porcións ao día.

Grupo 6: Os lípidos (graxas e aceites) son unha fonte máis concentrada de enerxía que os carbohidratos e as proteínas. Ademais, unha vez convertido no tecido graxo, son unha forma de almacenamento de enerxía. Os lípidos como vehículos para vitaminas solubles en lípidos poden atopar na crema, manteiga, manteiga, aceites, etc. Está na parte superior da pirámide e débese consumir con moderación.

Fonte orixinal: Escuelapedia.com

3.- COMPROBA O QUE APRENDECHES:

Esta entrada fue publicada en actividades, Para alumnado, Para profesores, Sin categoría y etiquetada . Guarda el enlace permanente.

Deja un comentario

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *

Este sitio usa Akismet para reducir el spam. Aprende cómo se procesan los datos de tus comentarios.