DESPLASTIFÍCATE

As nosas nenas, e os nosos nenos desenvolveron a campaña :”Desplastifícate”.
Comezaron descubrindo cales eran os  efectos contaminantes dos plásticos na terra, non aire e non mar.
Logo fixeron cartéis para sensibilizar aos compañeiros, e finalmente comprometémonos todos os membros da comunidade educativa a “disfrazarnos de vida”, eliminando os pláticos dos nosos disfraces.

 

 

 

 

 

 

ASIQUE NON O DUBIDES, ESTE ENTROIDO …………

 

 

DAS CORES ÁS CINZAS

Na nosa escola, este ano, propuxémonos acadar 2 obxectivos coa celebración do Entroido.

1- Non empregar o plástico nos nosos disfraces.

2- Concienciarnos, e concienciar a todos os membros da nosa comunidade educativa, do impacto que poden ter sobre o bosque as nosas decisións, e as nosas accións.

Para elo durante o mes de febreiro estivemos vendo en todas as aulas a seguinte película:

Resultado de imagen de el bosque animado Ao rematar de ver ” O bosque animado”, e de comentar os valores e os contravalores que aparecen na película, decidimos representar un bosque cheo de vida, cheo de cores, fronte a un bosque en cinzas, no que quixemos mostrar  o perigo das plantación de eucaliptos e dos incendios.
Centramos  o noso Entroido no paso da vida á morte, ou da morte á vida, dos nosos bosques debido as intervencións dos humanos.
Velaí o noso traballo que comeza representando un BOSQUE DE CORES  no que podemos atopar:
TRASNOS
NINFAS E ÁRBORES
MOUCHIÑOS

LOBOS

E ATA A ROBIN HOOD
A NOSA COMUNIDADE EDUCATIVA PUIDO VER COMO A ESCOLA SE TRANSFORMABA NUN BOSQUE BEN FERMOSO
 

AS PLANTACIÓNS DE EUCALIPTOS

E OS INCENDIOS

Sentímonos moi ledos, porque   despois de moito traballo o noso entroido acadou os obxectivos que fixamos ao comezo, xa que este ano por primeira vez non empregamos as tradicionais bolsas de plástico para a elaboración dos disfraces, e a temática escollida servíu para que sexamos conscentes da necesidade de coidar os nosos bosques.

E do importantes que somos os seres humanos para que as nosas árbores e os nosos bosques sigan vivos.

Cicais é iso o que o duende Lola lle está dicindo a Sole, a súa nai.

A HORTA DO ALBINO

E xa chegou o tempo de sementar as patacas na nosa horta

Un ano máis, foron os cativos de educación infantil os que cos pés na terra, e cheíños de enerxía e de ilusión comezaron a sementeira.

O primeiro que fixemos foi fender as patacas, buscando que, en cada un dos anacos fendidos, quedasen ollos para que a través deles abrollasen as novas prantas.

Coas patacas fendidas xa todo foi “sachar e sementar”, algo que as cativas, e os cativos de 6º de educación infantil saben facer moi ben.

Iria, Sofía e Cibrán traballan na horta con moito interese.

 

Marisa, Ainara e Hugo fan os buracos con moita ansia.

 

Hugo e Ainara levan traballando tanto que xa están un pouco cansos.

Helena e Mateo pensan que igual fixeron os buracos demasiado fondos, e isto dificulta que medren as patacas.

A Uxía moito lle gusta deixar a súa pataca ben colocada.

Agora a esperar que se dea unha boa colleita!!!!

ENTRE FOLLAS DE SABEDORÍA

Seguimos investigando, e seguimos aprendendo nesta terceira semana do concurso, cousiñas sobre o bosque, as súas árbores e a súa fauna.

Aquí tendes a novas fichas!

OS CONTOS DA FIGUEIRIÑA

Había unha vez un figueira á que moito lle gustaba ler, por iso decidíu visitar a nosa escola, porque o seu vello amigo o carballo, que era moi sabio, contáralle que na biblioteca do Albino Núñez podíanse atopar moreas de libros.

A figueiriña apareceu na clase das nenas e dos nenos de 6º de educación infantil, e pedíulles que a levasen á biblioteca, porque ela acababa de chegar e non sabía moi ben os andares.

Cibrán e Iria ofrecéronse voluntarios para ensinarlle a escola a nova amiguiña.

E alá fomos todos, a  presentarlle , como dicía ela, a “casa dos libros”.

Fixemos unha parada para presentarlle á mascota Librín.

Figueiriña estaba moi emocionada, porque vía que os nenos e as nenas, se esforzaban  en mostrarlle os libros máis interesantes e entretidos que  ían atopando.

Había libros de carballos, de piñeiros, da horta e mesmo de paxaros.

Atoparon un libro moi fermoso no que se podían aprender moitas cousas sobre a terra.

Foi entón cando a nosa árbore amiguiña dos libros, se puxo un pouco triste, porque lle dixo aos nenos, e ás nenas,  que a ela tamén lle gustaría atopar un libro sobre figueiriñas, un libro que falara dela, no que as nenas e os nenos puideran aprender moitas cousas sobre os figos e as figueiras.

Os cativos comezaron a buscar o libro que ela quería, buscaron por cada un dos recunchos da biblioteca, convencidos de que entre tantos libros algún tiña que haber.

Pero non atoparon ningún. E a figueiriña comezaba a sentirse moi…. moi decepcionada.

Rubén e Cibrán virona tan amolada que lle leron un dos seus libros preferidos.

As cativas e os cativos de 6º de educación infantil, que son moi dados a axudar a quen lle fai falla, e a pensar grandes solucións para os problemas dos que están a súa beira, foron cara a súa clase para pensar que podían facer para axudarlle á figueiriña.

Lucas pensando como axudar á árbore.

Xa está!- dixo Tibor, xa sei que podemos facer…..

 

E pensando…e pensando …tiveron unha idea fantástica.

Podían levar a figueiriña para as súas casas, e pedirlles as súas familias que lles axudaran a inventar un conto para ela.

Aínda que máis ca un conto, sabendo como se implican as nosas familias , imos facer un libro de contos, os contos da figueiriña.

Pois en marcha -dixeron os rapaces, meterona na mochila na que chegara á escola e alá vai de casiña en casiña, e xa veredes que feliz se vai sentir cando teña o seu libriño de contos.

 

 

 

ENTRE FOLLAS DE SABEDORÍA

Ánimo rapazas e rapaces xa estamos na segunda semana do noso concurso!

Seguimos buscando información nos libros da nosa biblioteca.

Xa sabedes qe tende que ir ao recuncho de Bibliobosque, consultar o libro que vos indique o profesor que está de garda na biblioteca, e cubrir estas fichas.

 

 

ESCOLA PONTE GUAPA

As cativas, e os cativos de 6º de educación infantil chegaron hoxe á escola con moitas gañas de traballar, viñan decididos a encher o patio de cores, a para iso nada mellor que plantar prímulas.

Comezamos buscando aquelas zonas do patio nas que era necesario intervir.

 

Empregando as cores das prímulas como recurso puidemos traballar o valor da diversidade, as nenas  e os nenos entenderon que todos somos diferentes e importantes, e temos un papel fundamental para construír xuntos un mundo cheo de beleza.

Algo que Sofía e Cibrán entenderon moi ben, e que lles gustou explicar aos compañeiros.

Con moita ilusión puxémonos mans á obra.

Despois de plantar as nosas prímulas, e de comentarmos os coidados que ían necesitar, só nos quedaba colocalas enchendo o noso patio de cores, e comprobar que as diferenzas enriquecen o patio da escola e o mundo.

E para rematar Cibrán deseñou a Florinda….

Agora só nos queda gozar do noso patio multicor.

AMIGUIÑOS DA HORTA

As nenas, e os nenos de 4º de educación infantil visitaron a horta para comprobar a saúde dos nosos cultivos.

Foron observando as follas e descubriron varias cousas….

Moitas follas estaban danadas polo exceso de auga….

 

 

E tamén atoparon  probas de que temos caracois na nosa horta…

Asique decidimos facer trampas de caracois para poder recollelos e levalos lonxe da horta,  onde poidan vivir sen comer os nosos cultivos.

Comezamos facendo buracos para esconder as nosas trampas, dentro deles colocamos botes reutilizados.

Nos botes engadimos cerveza.

Puxémonos a esperar dispostos e atrapar caracois e levalos a zona  das árbores e da herba.

Mentrés estabamos esperando apareceu unha “amiguiña da nosa horta”, menuda sorpresa levou Rodrigo…

 

 

 

ENTRE FOLLAS DE SABEDORÍA

Preparados para participar  no novo concurso!!!

Esta é a 1ª ficha, e a 1ª pregunta para os nenos e as nenas de 4º.

O CARBALLO

É unha árbore que pode pasar dos 40 m de altura.

A súa copa ten forma de globo, é ampla e irregular. Constitúe o principal representante da vexetación autóctona de Galicia

Os carballos florean entre abril e maio, e os froitos maduran en setembro.Resultado de imagen de CARBALLOS HOJAS

É orixinaria de Europa, Asia e o norte de África.

Ademais do gran valor paisaxístico, a súa madeira magnífica, dura e pesada foi sempre moi apreciada na  construción e na carpintería.

Unha carballeira é un bosque natural onde o carballo é a árbore dominante (en Galicia a especie principal sería o carballo común).

Resultado de imagen de ROBLE

A diferenza cunha fraga é que a carballeira é monoespecífica, polo que o carballo predomina claramente sobre outras especies arbóreas.

Ademais a fraga ten un grao de naturalidade maior, é dicir, achégase máis a un bosque virxe, bosque clímax ou primario.

Moitas fragas rematan sendo carballeiras cando perden biodiversidade, con todo, é unha formación de alto valor ecolóxico.

Para o seu normal desenrolo, os carballos precisan  chans profundos, frescos e soltos, aínda que soportan certo enchoupamento temporal.

É unha especie robusta e de longa vida ( pode superar os 1000 anos) .

Son árbores de gran valor ornamental e  paisaxístico.

En Galicia son típicas as carballeiras preto das igrexas e das ermidas, e en lugares de festas e de feiras.Ver las imágenes de origen

 

Os carballos sofren a doenza do Oidium, un fungo que se desenrola sobre a folla, dándolle un aspecto peloso de cor branca. Non chega a mata-la planta pero debilítaa considerablemente.

 

Os lumes e especies alóctonas como a mimosa son outros dos   inimigos dos carballos, con todo a superficie de carballeira aumentou nos últimos anos, en parte polo abandono de terreo agrícola causado polo despoboamento.

As carballeiras, ao igual que as fragas son o escenario de milleiros de contos, e lendas galegos. Carballos sagrados, mouros, lobishomes, trasnos, fadas, espíritos e a Santa Compaña aparecen e moran nestes bosques.

O termo Carballeira é un topónimo moi común na xeografía galega, e é ademais un apelido.

E agora para as nenas e os nenos que participades no concurso só vos queda ir a Biblioteca da nosa escola  pedir esta ficha e responder a seguinte pregunta:

Como se chaman os froitos do carballo?Resultado de imagen de bellotas

 

 

FOLLAS DE SABEDORÍA

Os cativos de 2º,  e de 3º, que queiran participar neste concurso, terán que buscar as respostas nos “Abremente”.Este material é ideal para aprender e para divertirse.

Estará na biblioteca a disposición dos participantes no concurso.

 

As nenas e os nenos terán que responder  3 preguntas cada semana,  referidas a árbores e a plantas, cada resposta correcta valerá un punto.

PRIMEIRA SEMANA

1.Todas as cenorias son de cor laranxa?                                         Resultado de imagen de tomate
2.O tomate é orixinario de :
a) Europa.
b) América.
c) Oceanía.
3.Que actividade se basea no cultivo da terra, a agricultura ou a gandería?

 

SEGUNDA SEMANAResultado de imagen de menta

1.Existen plantas que non teñen flor?
2.Hai flores comestibles?
3.Que herba aromática lle dá sabor a chicles e a dentríficos?

TERCEIRA SEMANA:

1.De que cor son as follas das espinacas?
2.As plantas que viven doutras plantas chámanse vexetarianas ou parásitas?
3.As plantas absorben a auga polas follas?Resultado de imagen de planta carnívora

CUARTA SEMANA

1.Todas as plantas florecen na primavera?
2.As plantas carnívoras comen persoas?
3.Como se chama a árbore que dá castañas?

QUINTA SEMANA:

1.Cal é máis alto, unha árbore ou un arbusto?
2.Que árbore é máis alta, un limoneiro ou un castiñeiro?
3.No planeta terra , apareceron primeiro as plantas con flor, ou as plantas sen flor?

SEXTA SEMANAResultado de imagen de nido

1.Reordena as letras da palabra AMAR, e atoparás unha parte das árbores.
2.En que ecosistema medran menos plantas, na selva ou non deserto?
3.Que constrúen os paxaros coas follas e coas ramas das plantas?

DERRADEIRA SEMANA

1.Onde viven as plantas acuáticas?
2.De que órgano da planta se orixina o froito?
3.Como se chaman os científicos que estudan as plantas?