Pouquiño a pouco creamos o noso horto

avatar Escrito por blogmaestrovnat
30 de octubre de 2014 a las 0:59h

Hoxe traemos a Blog Natura o novo blog do centro CEIP Serra- Vincios en Gondomar ( Pontevedra): “Pouquiño a pouco creamos o noso horto”.

Desde alí comparten connosco o programa de traballo para este curso en Voz Natura e nos mostran o seu labor cotía. Non vos perdades as imaxes da  fabricación da “horticaixa”, onde gardan os utensilios do horto e a semente dos chícharos.

Desde aquí dámoslle a benvida e as grazas por axudarnos a consolidar a comunidade de aprendizaxe virtual de Voz Natura e os animamos a que deixen os seus comentarios neste post.

¿ Qué se puede enseñar a través de un huerto en Primaria?

avatar Escrito por blogmaestrovnat
28 de octubre de 2014 a las 0:20h

Matemáticas, cultura científica y tecnológica, comunicación lingüística, aprender a aprender…. y todas las demás competencias. Además de fomentar la convivencia la autonomía y la solidaridad.

El huerto y el curriculo de ciencia:

  • ¿Cómo crecen las plantas?
  • La predicción metereológica
  • Conceptos clave en los ecosistemas
  • Conservación de alimentos
  • La colonia de lombrices
  • ….

Como ejemplos de actividades matemáticas:

  • Dibujar el huerto en un mapa del centro y situar sus coordenadas.
  • Calcular cuántos metros de valla necesitamos y cuanto va a costar.
  • Definir las medidas de las hileras para que toda la clase pueda trabajar cómodamente.
  • ¿Y si calculamos un presupuesto para útiles del huerto consultando en la web?
  • ¿Cúantas plantas de tomates , lechugas y repollos podemos plantar ?

De comunicación lingüística:

  • Preparamos una entrevista a un agricultor y la grabamos en un podcast para subir al blog Voz Natura.
  • Elaboramos nuestro portafolio particular de actividades en el huerto.
  • Discutimos en grupo el tipo de riego más adecuado, sus pros y sus contras.
  • Construimos  nuestro poemario particular del huerto.
  • Hacemos un videoreportaje sobre nuestro huerto para el blog.
  • ….

De iniciativa y autonomía personal:

  • Aprobamos las normas de utilización del huerto y las mandamos en un mail a nuestra familia.
  • Elaboramos un calendario con las tareas del huerto, mes a mes, y un listado de los turnos de trabajo.
  • Creamos las “patrullas protectoras del huerto”.
  • Celebramos nuestro mercadillo solidario con la cosecha.
  • Simulamos una cooperativa agrícola.
  • ….

Cultural y artística

  • Diseñamos y construimos nuestro espantapájaros.
  • Hacemos una pequeña investigación sobre refranes relacionados con las cosechas y siembras.
  • Celebramos las fiestas populares: O maio, o magosto, etc
  • Diseñamos una campaña de presentación del huerto a los “mayores”.
  • Arte con hortalizas

En fin, que esos puntos suspensivos quedan ahí para que os animéis a introducir más actividades.

Mucho potencial en poco terreno!!!

 

 

 

 

https://www.euskadi.net/r49-4155/es/contenidos/boletin_revista/ihitza40/es_ihitza/adjuntos/ekinetaekin40.pdf

Preparando o Samaín

avatar Escrito por blogmaestrovnat
23 de octubre de 2014 a las 9:50h

Samaín,  significa  en gaélico,  fin do verán, principio do inverno. Unha data moi importante na antiga cultura céltica, especialmente a a noite do 31 de outubro.

Nesa noite, se reunían no camposanto para comer o porco do samáin co medo no corpo, pois as ánimas do outro mundo ameazaban con vin render contas aos moradores do mundo dos vivos. Para afastalas,  os guerreiros poñían nas murallas ou encastradas nas paredes as caveiras iluminadas dos enemigos mortos na batalla, que, pouco a pouco, fóronse substituindo por cabazas.

En Galicia recuperouse esta tradición desde fai más de 15 anos como Samaín, ainda que estaba implícita en tradicións como os calacús ( Rías Baixas), caveiras de melón en Cedeira, colondros en Ourense…

Para saber máis sobre o Samaín, visita Vieiros na Escola ou a fantástica páxina do CEIP de Palmeira.

Aproveitamos para deixarvos tres directorios de  recursos para o Samaín, que van deixar sen cabazas os vosos hortos ecolóxicos!!

Recursos para o Samaín de Mª Asunción García Álvarez.

Os fantásticos recursos dos nosos amigos de Peques Reboreda

Samaín  na web de Norberto

 

 

 

LIM sobre huerto escolar

avatar Escrito por blogmaestrovnat
21 de octubre de 2014 a las 2:28h

El sistema Lim ( Libro Interactivo Multimedia )  es un entorno para la creación de materiales educativos. Sencilla , de interfaz agradable y con posibilidad de control de logros y evaluación.

En la Biblioteca LIM podeis acceder a multitud de contenidos  elaborados por docentes listos para usar en el aula y muy bien clasificados.

Como muestra, os dejamos un LIM sobre el huerto escolar en Infantil y os animamos a desarrollar vuestros propios materiales para integrarlos en los blogs de Voz Natura.

Pinchad en la imagen para acceder:

Captura de pantalla 2014-10-21 a la(s) 01.39.41

Science Project no Guillelme Brown

avatar Escrito por blogmaestrovnat
17 de octubre de 2014 a las 0:14h

Compartimos co blogosfera Voz Natura, o novo blog do  colexio Guillelme Brown en Ourense Science Project  onde nos amosan as actividades do centro relacionadas con ciencia ou tecnoloxía, e , por suposto o Proxecto Voz Natura.

Nas imaxes móstranos una aguia cobreira, unha das aves que

Nas imaxes mostramos unha aguia cobreira, unha das aves do Centro de Recuperación de Fauna Salvaxe do Rodicio, que os visitou con motivo da festa de convivencia 2014.

Parabéns polo voso traballo e benvido o  novo blog !

Agardamos os vosos comentarios para compartir experiencias!

Siembra huertos, recoge competencia científica

avatar Escrito por blogmaestrovnat
14 de octubre de 2014 a las 9:55h

La LOMCE divide el antiguo “Conocimiento del medio” en dos áreas claves : Ciencias Naturales y Ciencias Sociales. Este cambio implica una división en las programaciones de aula pero, en la práctica, la educación ambiental, nos permite  seguir  abordando  la  visión de las ciencias desde una perspectiva Ciencia Tecnología Sociedad.

Para trabajar específicamente con la competencia científica, desde BlogNatura compartimos algunas sugerencias de actividades para Primaria que se pueden abordar en distintos niveles de complejidad, dependiendo del curso y que ayudan a desarrollar la competencia científica:

  • Inroducirnos en el estudio de los suelos para identificar los horizontes del suelo y su función.
  • Analizar las propiedades fisicas  del suelo para identificar los componentes abióticos del suelo.
  • Identificar las propiedades químicas de los nutrientes que necesitan las plantas para su crecimiento.
  • Explicar las propiedades de los fertilizantes a través de la fabricación de compost.
  • Vivir “en directo” el trabajo en equipo para el mantenimiento de la huerta.
  • Crear un diccionario de términos científicos asociados al huerto: desde Infantil a Bachillerato para introducir , poco a poco a los alumnos en la terminología científica.
  • Utilizar el “aprender haciendo”del huerto para desterrar modelos mentales erróneos sobre la conservación de la materia o la fotosíntesis.

En resumen, una siembra completa para una buena cosecha científica.

 

Y nuchas otras competencias científicas y no científicas

Recollendo a colleita

avatar Escrito por blogmaestrovnat
9 de octubre de 2014 a las 0:13h

 

Aquí están os nenos e nenas da Escola Rosalía de Castro recollendo os tomates da  horta escolar que  plantaron o pasado Xuño. A horta estivo coidada  durante o Summer Games en Xullo.

Os tomates aimentáronse de fertilizante (compost) feito polos nenos de Educación Infantil, auga e Sol e no seu blog, “Raizame”,  poderedes velos en todo o seu esplendor. Menudos tomates!!

Despois da colleita,disfrutaron dunhas torradas untadas  cunha pasta  que elaboraron mesturando tomates, aceite de oliva virxe e un chisco de sal , para  amosar hábitos alimenticios saudables.

Xa están planificando a  vindeira colleita e preparando máis compost para  volver a vivir a maxia de comer algo que se alimentou dos restos do que non comemos.

Parabéns!!

A comunidade de aprendizaxe de Voz Natura

avatar Escrito por blogmaestrovnat
7 de octubre de 2014 a las 0:30h

Os resultados das últimas investigacións en didáctica ratifican o valor as comunidades de aprendizaxe como os mellores instrumentos para a  transformación social  e cultural de un centro educativo e o seu entorno.

Desde BlogNatura convidámosvos a ler este interesante post do blog Innovación Educativa que nos fai reflexionar sobre a importancia dos cadernos dixitales de Voz Natura.

O artigo define a comunidade de aprendizaxe como un conxunto de persoas con un interese común. Así , unha rede social  forma unha comunidade de aprendizaxe cando reúne unha serie de características:

  • Si se realizan aportes de recursos interesantes, novedades, novas ferramentas…
  • Si existen aportes de experiencias concretas, que axuden e motiven a novas propostas dentro da comunidade,
  • Teñen unha vinculación a longo plazo.
  • A maioría dos seus membros aportan e consumen coñecemento.
  • Os participantes na comunidade están comprometidos coa área de coñecemento e o aplican no seu día a día.

Sin dúbida, todos estes aspectos constitúen a base da Comunidade de aprendizaxe de Voz Natura e que se reflecte tanto en este blog central do proxecto, no Facebook de Voz Natura e en tódalas bitácoras  en marcha do proxecto

Desde aquí vos animamos a seguir compartindo as vosas experiencias e coñecementos e aproveitamos a ocasión para dirixirvos á información sobre a nova edición de cursos formativos  de blogs  para docentes e á nova edición do Concurso de Blogs 2014-2015.

 

Quéro T Verde

avatar Escrito por blogmaestrovnat
3 de octubre de 2014 a las 0:25h

Captura de pantalla 2014-10-03 a la(s) 09.52.55

Así de bonito e inspirador é o título dol blog da Escola Infantil Monte da Guía en Teis que alberga todos os proxectos anuais con Voz Natura. 

Unha iniciativa que recomendamos a todos aqueles centros que estades integrando as  publicacións sobre o Prograna nos blogues de centro. Unha boa alternativa, pero non suficiente cando as publicacións son abundantes, xa sexa polo propio proxecto en curso, xa sexa porque queredes xuntar os proxectos de cada ano nun sólo lugar.

As ventaxas son evidentes e non tedes máis que visitar Quéro T Verde para comprobalo. Nas súas páxinas podedes disfrutar das actividades de “Con Ollos de Peixe”, do que compartimos varios post en BlogNatura e , sobre todo, do proxecto de este ano “Cos pés na Terra” un proxecto de astronomía en Educación Infantil que dará moito que falar.

Visitádeos!!

 

 

 

 

 

 

Utilización de compost en huertos escolares

avatar Escrito por blogmaestrovnat
30 de septiembre de 2014 a las 9:54h

Terminamos septiembre con un recurso interesante para nuestros huertos escolares: “Utilización de compost en huertos escolares”

editado por el Instituto de Ciencias Agrarias- CSIC.

Se trata de  un experimento científico preparado para  alumnos y alumnas de 3er ciclo de primaria y primer ciclo de secundaria. La actividad consiste en recrear un  microcosmos agrario en parcelas de experimentación con el objetivo de estudiar los efectos que tiene el compost sobre las propiedades del suelo y el crecimiento de las plantas.

De una forma clara y concisa, nos indican como preparar el compost, diseñar el experimento, preparar el huerto, los semilleros y el transplante del cultivo y en el mismo documento podemos extraer las fichas  necesarias para el seguimiento del desarrollo del cultivo y para el cálculo  de la productividad y biomasa final.

ojd