Mar de Fábula

avatar Escrito por blogmaestrovnat
26 de marzo de 2019 a las 1:23h

Mar de Fábula é unha asociación sen ánimo de lucro que ten por obxectivo limpar a mar e que, até agora, exerce accións de limpeza, reciclaxe e reutilización de plásticos e tódolos resiudos sólidos que depositados na beiramar.  Até de agora levan casi catro anos traballando a fondo na Costa da Morte, desde Cabo Fisterra á Coruña e, ademáis de concienciar a cidadanía o seu traballo pode darnos moitas pistas para facer na escola actividades cheas de creatividade.

Non tedes mais que entrar na colección de criaturas caóticas  ou nas distintas coleccións para decatarvos. 

No dejar a nadie atrás en el Día Mundial del Agua 2019

avatar Escrito por blogmaestrovnat
21 de marzo de 2019 a las 0:54h

El lema del Día Mundial de agua 2019 es “No dejar a nadie atrás”, en referencia al Objetivo 6 de Desarrollo Sostenible (ODS 6)  que consiste en garantizar la disponibilidad y la gestión sostenible del agua y el saneamiento para todos de aquí a 2030. Por definición, eso significa no dejar a nadie atrás.

Más que nunca este lema cobra fuerza en las ciudades anegadas por el agua por los efectos del ciclón Idai, que asoló el suroeste asiático en Zimbabue, Mozambique y Malaui.

Aunque todavía no han podido estimar con exactitud los daños causados por este desastre natural, 1,6 millones de personas viven en  las áreas afectadas por el viento y las lluvias y en las que el agua de los pozos ha dejado de ser potable.

Si a esto se le suma el verano y los mosquitos, ls consecuencias son incalculables. Por ahora, la ONU ha lanzado algunos datos desoladores: En Mozambique, las inundaciones afectaron a 117.000 personas con más de 17.000 desplazados, mientras que en  Malaui casi un millón de personas se han visto perjudicadas, incluidas más de 80.000 que no cuentan con refugio, de acuerdo con la Federación Internacional de la Cruz Roja.

Derecho al agua potable, derecho a una gestión sostenible… en una de las zonas del mundo más afectadas por el Cambio Climático.

Un Día Mundial del agua que se viste de luto y que, más que nunca, reclama la solidaridad de todos los pueblos.

                                                      Imagen de la ciudad de Beira (Mozambique)

21 de marzo, “Día Mundial Forestal”

avatar Escrito por blogmaestrovnat
19 de marzo de 2019 a las 0:00h

El Día Mundial Forestal, sirve para poner en valor la riqueza de nuestros bosques desde los puntos de vista ambiental, económico, social y cultural.

Una celebración en la que Galicia es este año protagonista ya que es la sede de los actos conmemorativos  a nivel nacional. Concretamente en el Centro de Formación y Experimentación Agroforestal de Sergude (A Coruña), organizado por “Juntos por los Bosques” y con la presencia del ReiyFelipe VI, el Ministro de Agricultura, Pesca y Alimentación y el  Presidente da Xunta de Galicia.

El  lema  de este evento es  “Bosques y educación” y, precisamente hablar de Bosque y de Educación es frecuente en los programas de Voz Natura, recién acabada la edición “Cuidemos nuestros montes”.

Desde Blognatura os animamos a convertir los blogs en una plataforma de celebración con algo tan simple como construir un póster con Canva.

O, ¿Qué tal realizar una campaña publiciatria, en la que el producto que se promocionara fuera el bosque y su importancia?

Aquí os dejamos un tutorial y esperamos que los alumnos y alumnas conviertan los blogs en un clamor en defensa de nuestros bosques.

Para saber más:

Valores medioambientais do bosque galego.

Guía didáctica de Edufores: El Bosque. Uso sostenible de los recursos forestales.

Página de Greenpeace sobre los bosques.

Prohibido usar y tirar

avatar Escrito por blogmaestrovnat
14 de marzo de 2019 a las 0:48h

A partir del 2021 estará prohibido fabricar productos de plástico habituales de nuestro día a día  que son desechables y tienen alternativas de uso de otros materiales como cubiertos y platos de plástico, bastoncillos de algodón, pajitas,etc.

Así se ha aprobado en el Parlamento Europeo y, aunque puede ser modificado y algún país puede anular la prohibición en su territorio, constituye un gran paso adelante en el consumo de plástico.

Los más afectados, las botellas de plástico, los menos ( ya que sólo se reducirán a un 25% hasta el 2025), los envases de hamburguesas o frutas.

Sea como sea, se trata de un gran paso en la lucha contra la polución marina ya que este tipo de plásticos supone el 70% de los residuos marinos desde donde, a través de la cadena alimenticia llegan al ser humano en forma de microplásticos  con  partículas hechas de polipropileno (PP), polietileno-tereftalato (PET) y hasta nueve tipos de plástico.

Una buena noticia que nos trae a la memoria impactos tan psoitivos como el de  la ley que derogó el uso de clorofluorocarbonados e hizo posible disminuir el agujero de la capa de ozono.

Un mensaje positivo para las aulas de educación ambiental y que podeís publicar en vuestros blogs conideas creativas de reutilización de estos plásticos, como esta:

 

Kiddle, o buscador infantil

avatar Escrito por blogmaestrovnat
12 de marzo de 2019 a las 0:15h

Seguro que en distintas ocasións recomendéstedes algunha búsqueda na clase e as imaxes que os nenos e nenas vos mostraron non foron as máis axeitadas. O mesmo ocurre cando os rapaces preparan traballos na casa, os buscadores mostran os lugares mais visitados ou patrocinados nos primeiros lugares e, frecuentemente, non son de contido apto para un público infantil.

Kiddle ofrece ate os primeiros 8 resultados aqueles que se indican para público infantil e ten un deseño pensando nos pequenos: letras grandes, colores con maior contraste e previsualizacións máis grandes que un buscador normal.

Ademáis, ainda que filtra bastante as webs para que sexan seguras, no caso de que non sexa así permite bloquear a mán direccións de webs ou pedir que se censuren certas combinacións de búsquedas.

Unha boa nova a compartir coas familias e para usar nos blogs de Voz Natura e nos traballos de aula.

Ecofeminismo: feminismo, ecoloxía e filosofía

avatar Escrito por blogmaestrovnat
7 de marzo de 2019 a las 0:44h

Mañán celébrase o Día Internacional da Muller como unha chamada de atención e homenaxe a  tódalas mulleres que durante décadas veñen loitando e siguen loitando en favor da igualdade. Desde Blognatura animámosvos a tratar na escola, especialmente nas aulas de Filosofía, o termo “Ecofeminismo” acuñado en 1974 por Françoise d’Eaubonne,  escritora e feminista francesa que defendía un matriarcado primixenio e igualitario destruído polos homes unha vez comenzaron a controlar a fertilidade das mulleres e da terra.

O termo fui evoluíndo e aparecendo na obra de distintas escritoras de todo o mundo con distintos enfoques, pero con un nexo común: a dominación e explotación das mulleres e da natureza  e o papel da muller como axente privilexiado para acabar con esa doble dominación. Outras vertentes menos esencialistas, abogan por unha convivencia de respeto e xusticia até a natureza baseada nunha ética cotidiana e no que a muller tería un papel principal.

Como exemplo desta corrente podemos citar a duas mulleres que xa temos traído a Blognatura noutras ocasións:

1- A filósofa  india Vandana Shiva, autora de “Staying Alive” (1988), obra na que critica a situación das mulleres no terceiro mundo causado polo  “pésimo desenvolvemento” que Occidente impón ao resto do mundo e que tuvo un importante papel na difusión do ecofeminismo.

2- A premio Nobel da Paz 2004  Wangari Maathai, fundadora do movimento Green Belt (Cinto Verde) en Kenia desenvolvido por millares de mulleres que plantaron 50 millóns de árbores para evitar a deforestación neste país africano. Un movimento que recorre África e que engloba a ecoloxía e feminismo.

En España destaca a obra de Alicia Puleo, “Ecofeminismo para outro mundo posible”.

Un bo tema para suscitar debates, integrar o ensino medioambiental de un xeito transversal e propiciar  a reflexión arredor d da  igualdade da muller desde unha visión esencialista e ética

Os carballos camiñantes de A Guarda

avatar Escrito por blogmaestrovnat
27 de febrero de 2019 a las 0:37h

Este curso, o equipo de dirección da EIM A Guarda está traballando coa repoboación  con árbores autóctonas e cos montes. E así se reflicte na celebración do entroido,  que comparten con Blognatura.

Nenos, nenas e adultos representarán unha carballeira e transportan nunha  carroza un carballo que pos acompaña nas aulas desde o inicio de curso feito con materiais de refugallo.

Non deixedes de visitalos no seu blog “Brigadas ecológicas”

Recursos para o entroido

avatar Escrito por blogmaestrovnat
26 de febrero de 2019 a las 1:59h

Como tódolos anos en Blognatura facemos un resumo dos recursos para o Entroido 2019. Sen esquecer os que temos na Biblioteca de Voz Natura do 2017 e o 2018, por non ir maís atrás no tempo.

Comezamos como sempre pola páxina da Coordinadora Galega de Equipos de Normalización Lingüística  que ano tras ano ven actualizando os recursos, e, como novidade, incluimos a excelente recopilación de 75 recursos para o entroido da profesora Pilar Ponte “A Profa”.

E como o maís importante para nós, ademáis do aspecto patrimonial, é a orientación ecolóxica, aquí deixamos algunhas ideas para celebrar un entroido ecolóxico: desde os habituais disfraces feitos con materiais reciclados até a formación de comparsas con claro mensaxe ecolóxico tanto nos disfraces como nas letras das cancións.

Como exemplo, o carnaval polas rúas que celebrou a EEI de Bairronovo en Arteixo, toda unha comparsa Voz Natura!

Invernadero de botellas

avatar Escrito por blogmaestrovnat
21 de febrero de 2019 a las 2:48h

Como prometimos, cada semana traeremos un recurso sobre  reciclaje de plásticos y hay uno del que no nos olvidamos  el invernadero montado en la prisión de Monterroso con casi tres mil botellas de plástico, una iniciativa encuadrada dentro del proyecto Desarrollo Sostenible para Todos del programa Grundtvig.

Así nos lo contaban en La Voz de Galicia.

 

Do vermello ao amarelo

avatar Escrito por blogmaestrovnat
19 de febrero de 2019 a las 0:46h

Quen dixo que a Educación Ambiental non se trara nas aulas de Matemáticas? Hoxe propoñemos a lectura de gráficas estatísticas para comprender e comezar a resolver o problema dos plásticos.

Ainda que neste link atoparedes 5 gráficos sobre producción, uso, consumo, destino e  descomposición dos plásticos en Europa, deixamos en Blognatura unha imaxe para o debate. Que podemos facer para pasar do vermello ao amarelo?

Animade aos rapaces a que deixen os seus comentarios!

ojd