Navidad solidaria en Voz Natura

avatar Escrito por blogmaestrovnat
14 de diciembre de 2017 a las 9:23h

Si algo caracteriza a los centros Voz Natura es la solidaridad de sus acciones. No sólo desde el punto de vista ecológico, sino también social y buena muestra de ello son las acciones que desarrollan escuelas como el Colegio Seminario de Lugo; CEIP de Pedrouzos, Escola de Casalonga, entre otras muchas, la colaboración con  la asociación Semillas para el Cambio, o cientos de actividades que se desarrollan regularmente en nuestro programa.

En estos últimos días del trimestre, quizás no vendría mal comentar con el alumnado qué propuestas solidarias desearían realizar. Como ideas:

– Substituir el “amigo invisible” tan de moda en algunos centros, por una amistad invisible con colegios del 3º mundo, con asociaciones benéficas o, simplemente,  covertir en “amigo invisible” aquella persona cercana que sabes que lo necesita o que no tiene quien se acuerde de ella.

  • Colaborar en campañas ya establecidas como el Banco de Alimentos.
  • Regalar productos solidarios, de comercio justo en Intermón Oxfman u otras entidades.
  • Proponer en casa apradinar un niño o colaborar, entre todos, en una beca a una niña africana.
  • Compartir los adornos navideños con el geriátrico más cercano.

……

En definitiva, volver al sentido etimológico de la Navidad como Nacimiento de una nueva persona, solidaria y comprometida.

Nos encantaría poder compartir desde Blognatura vuestras acciones solidarias. Simplemente tenéis que copiar y pegar el enlace de vuestra web, blog o Fecebook y dejarlo en los comentarios de este post.

Os esperamos!!

Recursos para Natal 2017

avatar Escrito por blogmaestrovnat
12 de diciembre de 2017 a las 0:39h

Como cada ano traemos a Blognatura un compendio de recursos para o Natal. Este ano propoñemos que creedes ademáis un Pinterest para almacenar, edición tras edición, recursos manuais ou con grande contido visual como este que poñemos de exemplo e ao que accededes premendo na imaxe (o  titorial  de Pinterest do ano pasado pode servirnos ).

 

Ou taménos podemos crear un webmix en Symbaloo das mesmas características, como este de xogos que traemos ao blog.

Só tedes que crealos e logo por o link nas ligazóns do voso blog Voz Natura.

Esperamos as vosas aportacións!

 

5 de decembro: Día Internacional do Solo

avatar Escrito por blogmaestrovnat
5 de diciembre de 2017 a las 0:22h

Para os gregos toda a materia estaba formada de catro elementos: terra, auga, ar e fogo.Todos eles presentes no solo. Coa distancia “científica” que nos separa de esas teorías, ben e verdade que o chan é o elemento que sostén á vida vexetal e que é un recurso  finito e non renovable na escala temporal humana.

O Día Mundial do Solocelébrase cada ano polas ONU e desde alí nos animan a participar nun “Concurso de fotografía”.

Como comunidade educativa Voz natura, podemos aproveitar este celebración para difundir recursos sobre o solo desde os blogs. Os bloques temáticos poderian ser:

  • Funcións e servizos que prestan os solos.
  • Amenazas e riscos de degradación (atención ao tema dos incendios)
  • Protección e conservación do recurso.

Como recursos:

E todo o que queirades compartir connosco.

Día Internacional dos Bosques Autóctonos

avatar Escrito por blogmaestrovnat
30 de noviembre de 2017 a las 0:14h

blognatura, día internacional bosque autóctono

Fragas do Eume

Segundo  datos da Consellería do Medio Rural, Galicia conta con 425.000 hectáreas de eucaliptos, 288.000  das cales están exclusivamente cubiertas por esta especie e as outras 145.000 mezcladas con piñeiro e carballo. Un dato alarmante si temos en conta a maior velocidade de propagación dos incendios dos eucaliptos,  que, segundo o presidente da Sociedade Galega de Historia Natural  é ata un 50 % superior que os carballos e un 20 % máis que os piñeiros.

O bosque con especies autóctonas alberga maior biodiversidade e tamén pode rentabilizarse económicamente, tendo en conta que o valor de do metro cúbico de castaño, carballo ou nogueira é ata 20 veces maior que o de eucalipto.

Esta información pode ser un bo comenzo para xerar un debate nas aulas da ESO e Bacharelato sobre as consecuencias positivas que ten  a conservación e  desenvolvemento do Bosque Autóctono, aproveitando que o 23 de novembro a comunidade internacional invita a reflectir sobre este tema.

Ideas para celebralo:

  1. Utilizamos a app  Árbolapp do CSIC para identificar as especies autóctonas.
  2. Sinalamos no xardin da escola as árvores autóctonas e facemos un código QR con información sobre él.
  3. Recuperamos cantigas e contos sobre eles ou facemos un mural.
  4. Saída co concello a visitar os bosques organizada por rapaces de bacharelato.
  5. Organizar unha repoboación forestal con especies autóctonas cando a Sociedade Galega de Historia Natural o aconselle e tendo en conta todas as precaucións que nos indican na súa páxina.

Como recursos recomendamos o recurso propio “O Plantabosques”  ou o realizado pola Universidade de Vigo “Manual sinxelo de reforestación por sementeira”,  para Primaria a Unidade didáctica “O Bosque” e  Galicia Trees , e para Secundaria contextualizar o material da Junta de Andalucía “Árboles y reforestación” e o comentario de todas as novas sobre este tema que podamos atopar en La Voz de Galicia.

Patrimoniando ando

avatar Escrito por blogmaestrovnat
28 de noviembre de 2017 a las 0:25h

Para celebrar o Día Internacional do Patrimonio, os alumnos e alumnas do CEIP Plurilingüe Profesor Albino Núñez saíron coas cámaras e móbiles nas mans para fotografiar carballeiras, pazos, igrexas, cruceiros, muiños, fontes….  nun roteiro fotográfico. Para compartilo coa comunidade Voz Natura, utilizaron o blog para a exposición virtual que podedes ver neste link e da que vos deixamos unha mostra.

blognatura muiños

Muiños en Puxín.

Unha actividade sinxela pero cargada de contido que logo se pode aproveitar durante muito tempo nas aulas e da que poden sair outras actividades complenentarias relacionadas con Bioloxía, Xeoloxía e Arte. E como non, unha fantástica oportunidade para que os rapaces comencen a manexar os blogs deixando comentarios das imaxes no blog da escola “Auga, pedra, sabedoría e terra”.

Parabéns pola iniciativa!

24 de Novembro: Día sin compras

avatar Escrito por blogmaestrovnat
21 de noviembre de 2017 a las 1:08h

Para facer frente ao famoso “Black Friday” americano, os canadienses comenzaron, fai 24 anos,  a celebrar en paralelo o “Día sin compras” unha iniciativa que actualmente se sigue en muitos países e que persigue un consumo sostible e transformador fronte ao consumismo irresponsable que propugna a primeira iniciativa.

Moitas asociacións como “Ecologistas en Acción” celebran neste sía distintas actividades en varias provinicas españolas.  Por que non animarse a celebrar unha campaña para o “Día sin compras” nas nosas escolas? Debates, proxección de películas ou unha campaña publicitaria anti- consumismo poder ser actividades sinxelas que nos dan muito xogo. Aquí vos deixamos algúns recursos que os faciliten o labor:

1- Listado de materiais ( películas e libros) de Ecologistas en acción.

2- Caderno de Consumo Responsable de Ipade aborda  temas como a obsolesencia programada, os materiales dos móbiles,o valor da auga ou a importancia da agricultura ecolóxica, entre outros.

3- Vive o comercio xusto nas aulas, realizada por Setem ou   Preguntas e Respostas sobre  Comercio Xusto da mesma organización.

4- A proposta  de Alboan  O que o  teu móbil escondecon multitude de actividades como  trazar o percurso desde o nacemento até o final de un móvil a través de unha serie de fotografí­as que podemos descargar aquí­.

5- Alianza por la Solidaridad comparte unha  campaña de sensibilización, con diversas actividades como un test sobre  consumo diario (pax. 11)  ou os  materiais da campaña 8×80, con guí­as e fichas para alumnos e profesores divididas por edades.

6- Portais como Consumipedia Consume hasta morir, ou  El Cederrón Didáctico ofrecen cantidade de recursos valiosos como pode ser a realización de unha campaña “antipublicitaria”.

Deixámosvos ca curta “A illa das flores” de Jorge Furtado como exemplo para utilizar os blogs de Voz Natura como foro de debate e esperamos as vosas aportacións para este día.

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

 

 

Pocket: todas las lecturas en un solo sitio

avatar Escrito por blogmaestrovnat
16 de noviembre de 2017 a las 1:06h

Nos registramos con un correo y contraseña en Pocket y la añadimos a la barra de herramientas o en un webmix. Con este herramienta en vez de guardar en favoritos lecturas, twits, publicaciones etc hacemos capturas de artículos que siguen existiendo en pocket aunque deje de funcionar el enlace a la página y sin necesidad de conexión a Internet ( excepto para los vídeos).

Muy útil para ir construyendo un repositorio de artículos, vídeos o twitts  útiles para un proyecto que luego podemos seleccionar.

Por ejemplo, imaginad que encontramos un documental interesante en Youtube pero no tenemos tiempo para analizar su validez para el aula podemos guardarlo en Pocket y verlo más tarde.

Recomendamos instalar la extensión de pocket que viene por defecto en Firefox pero no en Chrome, hay que instalarla desde este enlace.

El panel de artículos, vídeos o noticias nos quedaría como en la imagen inferior y en cuaqluier momento podemos compartir  (por correo o en las redes), archivar como leído,  eliminar  etiquetar o marcar nuestra lectura como favorita , simplemente con clicar en los iconos que aparecen en cada artículo o vídeo.Captura de pantalla 2017-11-13 a las 20.27.25 Captura de pantalla 2017-11-13 a las 20.23.02

16 de Novembro: Día Internacional do Patrimonio Mundial

avatar Escrito por blogmaestrovnat
14 de noviembre de 2017 a las 1:08h

O Patrimonio Mundial está representado por  1.052 bens espallados por 161 países. Os tesouros patrimoais divídense en tres categorías: bens culturais, naturais e mixtos.

No apartado de bens naturais atópanse  monumentos naturais, formacións xeológicas ou lugares excepcionais polas súas características estéticas, científicas, de conservación ou beleza natural. O parque nacional do Teide ou Doñana pertenecen a este  grupo.

Dentro dos bens mixtos, incluense lugares que reúnen cualidades naturais  ou históricas  como a  zona de Pirineos-Monte Perdido.

Dentro dos bens culturais destacamos  representacións da cultura inmaterial como o flamenco. ou o semprieterno candidato patrimonio galego-portugués.

Joan Santacana, experto en didáctica do patrimonio, comentaba unha vez que “Si esqueces o teu pasado, alguén virá e te impondrá o seu”, unha frase que alberga na súa simplicidade todo un alegato para a conservación e valorización do patrimonio.

Aproveitamos esta data na que se cumplen 45 anos  da firma en París da Convención sobre Patrimonio Mundial Cultural e Natural, que sentaba as bases para que a UNESCO desenvolvese a protección do patrimoniopara celebrar  que España ocupa o terceiro lugar en importancia patrimonial e que podemos aproveitar para facer nas aulas unha reflexión sobre os lugares, tradicións e monumentos e entornos galegos que puidesen ser declarados Patrimonio Mundial.

Ademais, o 16 de novembro celébrase tamén o Día Internacional da Tolerancia, unha bonita coincidencia que podemos levar á reflexión nas aulas sobre os valores de diversidade e tolerancia, da valoración da idiosincrasia  como elemento enriquecedor que promove e busca a tolerancia frente ao diferente.

Que propostas que unan patrimonio e tolerancia,  o propio como ponte para o alleo farán os nosos alumnos e alumnas? Animádevos a compartilas aquí.

 

 

Guardar

Mindomo ou como facer un mapa mental

avatar Escrito por blogmaestrovnat
9 de noviembre de 2017 a las 3:31h

Todos coñecemos as vantaxes dos mapas mentais , organigramas que recolle  con colores e formas os conceptos máis importantes de un tema  e os relaciona entre eles, tal e como fai o noso cerebro.

Para crear un mapa mental se inicia con un tema principal e, despois, se van ramificando subtemas. Son moi útiles para a aprendizaxe  porque  organizan a informaación e relación de conceptos. O seu creador, Tony Buzán, defende que o mapa mental recolle a actividade dos dous hemisferios cerebrais e por eso potencia a aprendizaxe.

Os seus usos son moi variados: tomar apuntes, deseñar ou coordinar un proxecto, material de apoio nas aulas de Educación Ambiental, etc

Mindomo é unha aplicación moi interesante para elaborar mapas mentais, conceptuais, organigrama ou un curso.Como sempre tedes que daros de alta e o seu manexo é moi sinxelo: Aquí vos deixamos un bo titorial e un mapa mental de exemplo.

Que tal crear un mapa mindomo para o voso proxecto Voz Natura?

 

Informe “Educación para la Sostenibilidad. Reflexiones y Propuestas”

avatar Escrito por blogmaestrovnat
7 de noviembre de 2017 a las 0:40h

Captura de pantalla 2017-11-05 a las 20.00.16

La Fundación Alternativas y la Red Española para el Desarrollo sostenible, presentaron el 19 de octubre el informe que pone título a este post, con distintas recomendaciones para regular la formación en materia de sostenibilidad y analizar algunas experiencias de introducción transversal de la Educación Ambiental en el currículum.

El coordinador del informe y profesor titular en la Universidad Autónoma de Madrid, Javier Benayas recordó que “la especie humana es causante de todos los problemas medioambientales” y que “sin sostenibilidad no habrá futuro”, por lo que la educación será “fundamental para enderezar el rumbo”. Así, una de las conclusiones más destacadas del Informe ‘Educación para la Sostenibilidad. Reflexiones y Propuestas’ es que el futuro sostenible del planeta depende, en gran medida, de la educación de la sociedad y que como la sociedad avanza más rápido que el conocimiento habrá que recuperar tiempo a través de la escuela.

El antiguo ministro de Educación, Ángel Gabilondo, ponente enel acto de presentación del informe,  señaló también que ¨la ecología no es independiente de la economía” y  que son conceptos que “rigen nuestra forma de gobernar y de vivir: no puede haber una verdadera economía sin una dimensión ecológica”.

Aquí podéis descargar el informe, una buena lectura para todos los que nos dedicamos a la Educación mabiental.

Fuente: EFE

ojd