Balmes Natura presenta o documental “O Acuario”

Escrito por blogmaestrovnat
24 de abril de 2014 a las 0:51h

En directo desde a  canle  de Youtube  do colexio Jaime Balmes   de Noia un documental no que se describen os pasos da construción de un acuario de reciclaxe por alumnos de 4º de Primaria, dirixidos pola profesora Fátima Rodríguez.

Dentro do  programa “Ríos e Praias en Boas Máns”, construíuse un acuario con materiais de refugallo, que os rapaces e rapazas nos explican paso a paso.

Unha excelente tarefa de aprendizaxe colaborativo e de concienciación medioambiental sobre a reciclaxe e o valor do auga como elemento de vida.

Non deixedes de felicitalos no seu blog Balmes Natura.

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Día Internacional da Nai Terra

Escrito por blogmaestrovnat
22 de abril de 2014 a las 0:04h

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Máis de 1000 millóns de persoas no mundo, utilizan termos como  “Nai terra” ( Galicia) , “Pacha Mama”( Bolivia) ou Tonantzin                ( Nicaragua)  para suliñar a interdependencia existente entre os seres humanos, as demáis especies vivas e o planeta que todos habitamos.

Un lugar común,  unha nai que nos proporciona a vida e o sustento ao longo  da nosa existencia. Con este motivo,  a Asamblea Xeral da ONU , baixo a dirección do senador portugués João Mendoça, proclamou , en 1970, 0 22 de abril como o Día Internacional da Nai Terra, este ano  baixo o lema “Cidades verdes”.

Máis  da mitade da población mundial vive en cidades nas que factores como o crecemento exponencial da población urbana xunto cos  efectos do cambio climático, fan urxente unha evolución “verde”.  A campaña «Cidades verdes» pretende xerar un movimento a nivel mundial durante os próximos dous anos para acelerar esta transición.

Un movimento clave no colectivo Voz Natura, onde día a día se sensibiliza, ensina e actúa en prol da responsabilidade cidadana no desenvolvemento sostible do Planeta e os seus ecosistemas.

Recén chegados das vacacións de Semana Santa, animámosvos a que compartades con nos as actividades de aula.

Como actividades de exemplo:

-debates nos blogs sobre cómo deberían ser as cidades do futuro

-sobre o papel importantísimo  da horticultura urbana e periurbana na xestión sostible do desenvolvemento urbano

-propostas de mellora das áreas verdes das nosas cidades

-videoxogos nos que se crean cidades verdes

-…….

Desde a páxina Green Cities Campaign, podedes acceder a recursos e ferramentas sobre Enerxía Limpa, Transporte, Edificios Verdes, ou Cidades do Futuro.

Esperamos as vosas iniciativas para celebrar o día como se merece!!

Os Herbarios do Colexio Divino Maestro

Escrito por blogmaestrovnat
10 de abril de 2014 a las 0:26h

Unha interesante actividade en imaxes,  desde o  blog Voz Natura do Colexio Divino Maestro de Santiago:

DSC_0090 [800x600]

DSC_0089 [800x600]

DSC_0087 [800x600]

DSC_0086 [800x600]

DSC_0079 [800x600]

DSC_0062 [800x600]

DSC_0060 [800x600]

DSC_0058 [800x600]

DSC_0049 [800x600]

DSC_0046 [800x600]

DSC_0058 [800x600]

Capitán Basura

Escrito por blogmaestrovnat
10 de abril de 2014 a las 0:18h

Desde o blog Arteixo e o Mar  da EEI Barrionovo, dannos a coñecer á figura do “Capitán Basura” dentro da camapaña “Take3″ ( colle 3) que se desenvolve na Mariña Lucense. Unha idea que queremos transmitirvos para estes días de vacacións.

Convirtámonos todos en capitáns e capitanas do lixo e axudemos a limpar as praias e ríos que visitemos e os seus entornos.

Felices vacacións!!!

Día Mundial contra los transgénicos

Escrito por blogmaestrovnat
7 de abril de 2014 a las 23:52h

El 8 de abril se celebra el día de acción mundial contra los organismos modificados genéticamente (OMG) y nada mejor que esta celebración para iniciar un debate en las aulas de Voz Natura.

Aquí os dejamos un ejemplo de actividad que os puede servir como guía:

Tema: Debate sobre el uso de transgénicos en la agricultura;

Procedimiento:

1)     Se informa a los alumnos que se va a llevar a cabo un debate en la próxima clase. Para ello, el profesor proporciona un artículo periodístico sobre la cual se va a hacer el debate. Os dejamos varios links como recursos.

2)     Según el número de alumnos, se organizan en 2 ó 4-6 equipos de tal manera que trabajarían de dos en dos. Uno de los equipos se le adjudica defender la posición a favor y al otro en contra. En casa, cada miembro del equipo debe buscar una o dos ideas para sustentar su opinión e incluso traer evidencia (otra noticia, un artículo científico…)

3)     En la próxima clase, se lleva a cabo el debate. Se invita a otro profesor a hacer de ‘juez’ y es el que va a decidir qué equipo ha hecho presentado y defendido mejor su posición en el debate. El profesor hace de moderador y, sobre todo, controla el tiempo y los turnos de palabra. Lanza una moneda al aire para ver qué equipo empieza primero. Cada portavoz tiene 10 minutos para exponer su opinión y justificarla.

4)     Tras todas las intervenciones, el profesor- juez delibera qué equipo ha defendido mejor su posición.

5) Por último, y después del debate elaboramos un análisis de nuestra cesta de la compra utilizando la Guía Roja y Verde de Greenpace de alimentos transgénicos.

Recursos:

¿ Qué es un transgénico y como se hace?

 

Entrevista a un experto de la UE: “Los transgénicos son tóxicos para la salud humana”

Argumentos a favor y en contra de los transgénicosLA FAO apuesta por los transgénicos en la lucha contra el hambre

Posición de Greenpace frente al uso de transgénicos

 

 

Agricultura familiar e saúde

Escrito por blogmaestrovnat
7 de abril de 2014 a las 0:50h

Moitos centros estades incluindo actividades de reflexión sobre a alimentación relacionadas cos ciclos agrícolas do voso entorno. Recollida de castaña, o maíz, a semente de patacas… un traballo cooperativo que, na maioria dos casos relaciónase coas festas e tradicións populares e cunha mirada amplia da comunidade educativa aberta ás familias e veciños.

A Agricultura familiar está directamente relacionada coa celebración de hoxe, o Día Mundial da Saúde,  e, xa que  este ano adicada ás enfremedades transmitidas por vectores, un tema moi  relacionado co Cambio Climático,  Por que non compartir as vosas actividades sobre este  interesante tema?

Invitámosvos, ademáis,  a compartir noutros foros as actividades e experiencias que desenvolvedes en Voz Natura.

Como exemplo: á multitude de congresos educativos que comenzan xa a publicarse para finais de curso e inicio do novo, as escolas Unesco, etc

E mentras tanto,  disfrutemos e  prepararemos o terreo, tal e como están facendo na Escola de Casalonga:

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

 

A Flor máis Grande do Mundo

Escrito por blogmaestrovnat
3 de abril de 2014 a las 0:41h

Seguimos celebrando o Día do Libro Infantil, esta vez recurrindo a recursos audiovisuais.

Esta vez da mán de José Saramago, traemos un relato para nenos (e adultos) e dirixido por  Juan Pablo Etcheverry , disponible en Youtube.

Un poema audiovisual onde a literatura convértese no medio para transmitir e conciencia en valores. Disfrutádeo!

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

El cuento como recurso medioambiental: Día Mundial del Libro Infantil

Escrito por blogmaestrovnat
1 de abril de 2014 a las 0:15h

Hace mañana 209 años nacía en Dinamarca Hans Christian Andersen, para conmemorarlo y desde 1967 se celebra cada 2 de abril el Día Internacional del Libro Infantil y Juvenil.

El cuento tradicional es un medio excelente para abordar cualquier contenido curricular de la etapa de Educación Primaria e Infantil y utilizarse como elemento motivador para abordar los contenidos más  complejos y monótonos.

Finalmente, el cuento permite la construcción de relaciones de causa-efecto sobre el mundo social y físico.

Como comenta Mariona Espinet en Aula de Innovación Educativa el cuento presenta tres particularidades útiles en la enseñanza de las ciencias:

  1. Crea un marco imaginario que permite a los niños  dar significado a conflictos a los que es difícil acceder a través de la experiencia directa o bien se encuentran lejanos en el espacio o el tiempo.
  2. Crea un marco significativo para poner los conceptos que pertenecen al ámbito de las ciencias al servicio de la resolución de conflictos humanos ( cita la autora el tema de los materiales y el cuento de los Tres Cerditos).
  3. Finalmente, el cuento permite la construcción de relaciones de causa-efecto sobre el mundo social y físico.

 

Desde Blognatura os invitamos a utilizar en este día alguno de los cuentos de Andersen El ruiseñor, Bajo el sauce, El caracol y el rosal, Las cigüeñas o la famosa La sirenita.

O a ir un paso más adelante y animaros a que compartáis con nosotros los cuentos medioambientales que realizáis en el aula, partiendo de los problemas ambientales de su zona o experiencias didácticas de uso de los cuentos como la que realizaron en la EEI de San Roque sobre El Lobo, el cuento sobre el ciclo del agua de Ecopatrulleiros do Pichel o la experiencia de Barrantes Natura Da Horta a Biblioteca 

Pinchad en la imagen para disfrutarla:

Captura de pantalla 2014-03-30 a la(s) 21.08.24

Seguro que tenéis muchos cuentos viajeros para compartir: ¡¡ Dejadlos en los comentarios!!

 

Un vídeo a non perder: Familia e Desenvolvemento Agrícola

Escrito por blogmaestrovnat
27 de marzo de 2014 a las 1:47h

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

Unha xenial historia animada sobre o poder dunha idea simple: Invertir na población rural.

  O obxectivo do  Fondo Internacional de Desenvolvemento Agrícola (FIDA),  é acabar coa pobreza rural no mundo. Desde 1978, os préstamos e donacións que ofrecen, xunto coa cofinanciación dos seus socios, levan axudado  a  máis de 420 millones de persoas nas zonas rurais.

Cando o FIDA invirte na poboación rural,os suministros de alimentos aumentan, os ingresos aumentan, a nutrición mellora e os recursos naturais están protexidos. As familias fanse  máis resistentes e as comunidades prosperan.

Un vídeo que deberían ver os nosos rapaces.

Repoboación con especies autóctonas no Campus da Zapateira

Escrito por blogmaestrovnat
26 de marzo de 2014 a las 1:38h

Desde a EEI Arela comparten coa comunidade de blogs de Voz Natura esta excelente actividade no Ano Internacional da Agricultura en Familia. Premede na imaxe para acceder as imaxes.

Parabéns pola iniciativa!!

Este curso tivemos a oportunidade de realizar unha plantación grazas á colaboración da Oficina de Medio Ambiente da Universidade da Coruña. O que fixemos foi plantar dúas especies autóctonas como son os acivros e os loureiros nunha zona do Campus da Zapateira na que anteriormente había un eucaliptal.

Convocamos ás familias de Arela para realizar a plantación o sábado 15 de marzo e foron unhas cantas as que se animaron a participar. Ademais estivo un día estupendo, polo que gozamos moito coa actividade.

Desde aquí queremos agradecer a todos a súa participación e invitámosvos a ver unhas fotos para que vexades o bo rato que pasamos.

Captura de pantalla 2014-03-20 a la(s) 23.07.17

ojd