Na noite de San Xoan, non fagas o que todos fan.

avatar Escrito por blogmaestrovnat
20 de junio de 2019 a las 8:33h

Ainda que sabemos da sabiduría do refraneiro popular, esta vez damos a volta ao refrán “Na noite de san Xoán, fai o que todos fan” ate que o que se esta festa se converta nun exemplo no cuidado das praias galegas.

Estamos cao teima de tódolos anos, moito traballo durante o curso para remover a conciencia ecolóxica do alumnado e a importancia do cuidado da casa común, e chega  o San Xoan e as praias acaban cheas de residuos que, muitas veces van parar ao mar.

Expresións como “Imos queimar os apuntes de todo o curso na fogueira de San Xoan”, ou imaxes do “día depois” como a que nos mostraba La Voz de Galicia o ano pasado e que ilustra este post, fannos dubidar dao impacto do noso traballo.

E si lle damos a volta a esta situación ?

Convidámosvos a levar hoxe o debate a aula e a programar cos rapaces accións sinxelas de cuidado medioambiental para esta noite que se integren na festa e os fagan sentir felices tamén ao día seguinte.

Como ideas:

  • Levar cada un unha bolsa para recoller o lixo selectivamente.
  • Pintar as camisetas con mensaxes que animen a deixar limpias as praias.
  • Utilizar os materiais que os concellos poñen a disposición dos cidadáns para queimar e non deitar no lume materiais contaminantes.

Seguro que podedes darnos máis ideas e que os rapaces dan algunhas que nos sorprenderán.

 

Por un San Xoan etnográfico

avatar Escrito por blogmaestrovnat
18 de junio de 2019 a las 0:00h

“Dime rapaza bonita
¿Con que te lavas o pelo?
Cunhas herbas do monte
Qué fío chaman tromentelo!.

Comezamos cunha copla recollida na parroquia de Domaio sobre as herbas de San Xoan, seguro que tedes moitas para compartir.

O San Xoan representa unha oportunidade única para traballar interdepartamentalmente nestes últimos días de clase.

  • Recetarios de herbas e as suas propiedades elaboradas polo departamento de Língua e de Ciencias.
  • Construcción de un refraneiro do San Xoan coas aulas e Plástica e Língua.
  • Elaboración de videos de recollida e de herbas e de cancións tradicionais.
  • ….

Como recursos duas páxínas que recollen moita e moi boa información:

Os heroes do medioambiente

avatar Escrito por blogmaestrovnat
15 de junio de 2019 a las 15:08h

Este é o títular da noticia da Voz de Galicia  onde se resume este venres de festa no Museo Santiago Rey Fernández Latorre. Alí nos encontramos profesores e alumnos de centros Voz Natura, como sempre, con gañas de compartir os proxectos e as experiencias de este curso que xa remata.

O premio Voz Natura Galicia foi para o CPR María Auxiliadora Salesianos, de Ourense, cuio labor no sendeiro  periurbano tan ben nos contan no seu blog, tamén galardonado co mellor blog do ano.

No concurso de vídeos, a curta  ‘Os nosos bosques, os nosos árbores’, do  CEE Terra de Ferrol acadou o primeiro premio.

O galardón ao mellor proxecto infantil recaiu na escola  Barrionovo, de Arteixo (A Coruña), unha bitácora que comparte regularmente as suas publicacións no blog maestro

. Por provincias: en A Coruña   a EFA de Fonteboa, de Coristanco; o  CPR Cervantes de Lugo, a   Asociación Sustinea en Ourense e o CEIP As Solanas, de A Guarda. Daba gusto ver aos rapaces e rapazas contando a sua experiencia a Pablo Portabales e ao público asistente.

Blogs Voz Natura premiados 2018/2019

avatar Escrito por blogmaestrovnat
10 de junio de 2019 a las 22:09h

En Blognatura estamos de festa e non é para menos.

Ainda que o venres 14  poderemos celebralo xuntos na 22.ª edición dos Premios Voz Natura,  queremos transmitir a nosa alegría pola calidade dos blogs do programa que cada vez dificulta a selección dos premiados.

O caderno dixital  Sendeiro Periurbano Ourense  leva o  premio ao mellor blog  da blogosfera  Voz Natura polo seu excelente labor utilizando o blog como diario dos roteiros didácticos dos que falamos a semana pasada. Ademáis destacamos a multidisciplinaridade das suas propostas e  o seguimento lonxitudinal da educación ambiental no centro.

Como finalistas, dúas bitácoras  ben diferentes pero con un alto valor didáctico:

  • O blog Da “Horta de Mero” do CEIP Francisco Vales Villamarín, en Betanzos. Un exemplo de utilización dos blogs  na aula de Primaria. Destaca tamén unha estética moi cuidada e a optimización de ferramentas audiovisuais que integran na bitácora ( Genially, Photopeach, etc).

Destacan as actividades interxeneracionais e asa actividades mediaombientais da biblioteca, como contacontos e                       obradoiros medioambientais.

 

  •  O blog Val de Esmelle un proxecto de recuperación do patrimonio material e inmaterial a través da implicación da  veciñanza no Val de Esmelle,  enFerrol.

    Recuperación de muiños e fontes,  rutas etnográficas, recuperación de cantigas de tradición oral ou  a historia das mulleres da parroquia, invitan a visitar e disfrutar este blog, que tamén axuda a difunsir os  cursos de agricultura ecolóxica e actividades de recuperación da paisaxe autóctona que desenvolven na asociación.

Roteiros ambientais

avatar Escrito por blogmaestrovnat
6 de junio de 2019 a las 0:42h

Durante os casi 50 años que separan os inicios da Educación Ambiental da actualidade, a formación ambiental da cidadanía ten avanzado moito grazas ao desenvolvemento de programas específicos educativos, campañas de sensibilización e programas como Voz Natura. Ainda así, neste mundo na que información excede o dixerible, non se están producindo os cambios necesarios para solucionar os problemas ambientais.

Un recurso educativo cuxo  potencial didáctico  aparece en múltiples investigacións é a paisaxe como elemento motivador,  , estimulador dos sentidos, interdisciplinar, encubridor de misterios, globalizador, realista y concreto, útil para a clasificación de actitudes e a implicación na acción.

Os Seminarios de Ciencias Experimentais, Tecnoloxía e E.P.V.A.  do colexio Mª Auxiliadora de Ourense levan organizando esta actividade desde o ano 2012 con  xornadas que combina á perfección natureza e patrimonio, axudando a descubrir os valores ambientais e culturais  da provincia de Ourense.

As visitas están distribuídas do seguinte xeito:

– 1º ESO Sendeiro Periurbano de Ourense – 1 xornada.
– 2º ESO Bosque de Ridimoas – 1 xornada.
– 3º ESO Parada de Sil – 1 xornada.
– 4º ESO Macizo Central Ourensán – 1 xornada.
– 1º BAC Parque Natural Invernadeiro – 4 xornadas.
– 2º BAC Asturias-León – 3 xornadas.

Como podedes ver no seu blog “Sendeiro periurbano” as rutas constitúen unha inmersión profunda no entorno ambiental da escola e son fruto de un traballo interdisciplinar e riguroso.

Desde Blognatura dámoslle os nosos parabéns e convidamos ao alumnado e profesorado do centro a que nos conten a experiencia no comentario de este post.

Imitando á idea de Greenpace: Esquelas para denunciar a pérdida de biodiversidade

avatar Escrito por blogmaestrovnat
4 de junio de 2019 a las 0:49h

Con motivo do Día Internacional da Biodiversidade, Greenpace  publicou unha serie de esquelas con animais que están en perigo de extinción. A idea é fantÁstica e recurre ao visual para remover conciencias e denunciar a pérdida de biodiversidade.

Imitando esta idea, hoxe vos propoñemos que fagades unha esquela en cada curso con algunhas das especies da flora e fauna extintas ou a piques de facelo.

Como recursos:

1- Listado de especies extintas en Galicia da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Vivenda.

2-Modelo de esquela

 

 

Día Mundial del Medio Ambiente 2019

avatar Escrito por blogmaestrovnat
4 de junio de 2019 a las 0:37h

 


Este es el lema que la ONU ha elegido para celebrar el Día del Medio Ambiente 2019.

Como siempre nos invitan a compartir los eventos que realicemos en la escuela que esta vez, podremos relacionar con la contaminación del aire.

Como recursos os dejamos:

Y no os perdáis las actividades que nos proponen en el suplemento de La Voz de la Escuela del 5/06/19.

2ºconcurso de Eco-Ideas del blog “A Horta de Ana”

avatar Escrito por blogmaestrovnat
30 de mayo de 2019 a las 0:22h

Os dejamos el post que comparten con nosotros las compañeras  del blog de Voz Natura  “A Horta de Ana” del Colegio Mariano de Vigo.

Hola, Blognatura:
En este día Internacional de la Biodiversidad, os adjunto el enlace a la convocatoria de nuestro 2ºconcurso de Eco-Ideas a través de nuestro blog para que la compartáis en vuestros medios.


Esperamos que animéis a los chicos y chicas de vuestros colegios a aportar  muchas ideas para ayudar en el día a día al medio ambiente.

¡Enhorabuena por la inciativa!

 

Escornaviaxe polos montes galegos

avatar Escrito por blogmaestrovnat
28 de mayo de 2019 a las 0:20h

Escornabots,  é un proxecto de cuias potencialidades didácticas en educación ambiental xa temos falado en Blognatura.

Hoxe voltamos a él para mostrarvos unha aplicación no tema dos Montes.

Así de claro o explican no blog da EEI Barrionovo.

 

A importancia de ser abella

avatar Escrito por blogmaestrovnat
20 de mayo de 2019 a las 20:24h

Anton Janša foi profesor de apicultura  na corte dos Habsburgo en Viena e é considerado o precursor da apicultura moderna, para él as abellas eran os insectos máis preciados da Terra e, na súa honra, se celebra cada 20 de mayo esta efeméride.

As abellas e outros animais como as bolboretas, ou morcegos, son fundamentais para a polinización e do seu equilibrio depende a supervivencia  de moitos ecosistemas.Como alertaba Einstein “se as abellas desapareceran da faz da Terra, a humanidade poderia sobrevivir nada máis que catro anos. Sen abellas non hai polinización, non hai reproducción da flora, sen flora non hai animais, sen animais, non haberá raza humana.”

A utilización de pesticidas e determinados abonos, a apicultura intensiva e a introducción de especies invasoras como as velutinas, constitúen uhna forte ameaza para as abellas, e se estima que máis de 10 millóns das colmenas desaparecerán en 6 anos.

Contra esto, medidas radicais como “as superabellas” o desenvolvemento da agricultura biolóxica, e control das enfermedades e desaparicións masivas con novas  ferramentas de diagnóstico e novas estratexias de prevención de enfermedades  que consigam prevenir o Síndrome do Colapso.   como as que se están a desenvolver no proxecto europeo Bee Doc.

Un problema que vimos traballando desde hai anos nas escolas Voz Natura e ao  que deberíamos adicar polo menos unha semana nas aulas.

Como recursos, os aportados na páxina da Unesco , como acción apadriñar unha colmena en ecocolmena, e como exemplo, o labor do colexio Santa Apolonia, que recuperamos da videoteca de Blognatura.

embedded by Embedded Video

YouTube Direkt

 

 

ojd